FAQ

Často kladené dotazy

Na co se nejčastěji ptáte.

Nevíte si rady nebo zkrátka potřebujete pomoct? Zkuste najít svůj dotaz v této sekci.

Auto

Kdo může řídit pojištěné vozidlo? Uhradí pojišťovna škodu, když ji způsobí řidič, který není uveden ve smlouvě jako držitel?

Pojištění se vztahuje na vozidlo a řidičem může být osoba s platným řidičským oprávněním, která využívá vozidlo se souhlasem vlastníka vozu.

Jakým způsobem je možné podat žádost o ukončení pojistné smlouvy?

Pojistnou smlouvu je možné ukončit pouze na základě písemné žádosti pojistníka. Žádost je možné zaslat elektronickou formou na emailovou adresu info@allianz.cz nebo poštou na adresu pojišťovny, případně navštívit jakoukoliv pobočku Allianz pojišťovny.

Jakým způsobem je možné doložit bezeškodní průběh ke smlouvě?

Data o Vašem bezeškodním průběhu jsou evidována v databázi České kanceláře pojistitelů, kam mají přístup všechny pojišťovny nabízející povinné ručení.

Kam můžu nahrát fotku se stavem mého tachometru?

Jde to například v MojeAllianz nebo na tomto odkazu.

Ztratil/a jsem zelenou kartu, jak ji mohu získat znovu?

Stačí nás jakýmkoli způsobem kontaktovat – např. pošlete žádost přes MojeAllianz.

Mám jako poškozený nárok na zapůjčení náhradního vozidla?

Ano, z povinného ručení viníka máte nárok na úhradu vícenákladů spojených se zapůjčením náhradního vozidla na dobu nezbytně nutnou.

Zdražíte mi pojistku, způsobím-li dopravní nehodu? O kolik?

To, že způsobíte nehodu, se promítne do vašich bonusů a následně skutečně můžeme pojištění zdražit. Jak konkrétně, záleží na mnoha dalších parametrech, které cenu určují (např. roční nájezd kilometrů, váš věk, apod.).

Budu platit nějakou spoluúčast?


Povinné ručení
 je bez spoluúčasti.

Co vše hradí moje povinné ručení?

Z povinného ručení hradíme škody, které jste způsobil někomu jinému – např. zničená auta, poškozené ploty či kompenzace za způsobená zranění.

Proč musím dokládat fotografii tachometru?

Dokládání fotografie je nutné, abychom zjistili, kolik kilometrů ročně ujedete a správně vám spočítali výši pojistného.

Přišla mi pouze jedna zelená karta, je to tak dobře?


Zelenou kartu
 posíláme vždy jednou do roka k tzv. výročí smlouvy v jednom vyhotovení. Pokud vám nedorazila, kontaktujte nás a pošleme vám ji znovu.

Dají se převést bonusy za bezeškodní průběh?

Bonusy určujeme podle centrální databáze České kanceláře pojistitelů, kam posílají data všechny české pojišťovny. Takže své bonusy od předchozí pojišťovny (vyjádřené v množství měsíců beze škody) u nás dostanete automaticky.

Odkdy přesně platí smlouva poslaná na email a potvrzená platbou?

Smlouva platí od dohodnutého data počátku pojištění. Podmínkou je uhrazení pojistného ve lhůtě uvedené v návrhu pojistné smlouvy.

Jak se řeší škody mezi auty pojištěnými u stejné pojišťovny?

Není v tom rozdíl, řešení je úplně stejné, ať jsou vozidla pojištěna kdekoli.

Kde mohu uplatnit nárok na náhradu škody, kterou mi způsobilo vozidlo registrované mimo ČR?

Je nutné kontaktovat zástupce dané zahraniční pojišťovny (kontakty jsou dostupné na www.ckp.cz), který s vámi škodu vyřeší. Pokud si sjednáte PŘÍMOU LIKVIDACI, nemusíte se obracet na pojišťovnu viníka nehody, kontaktujete přímo nás, vše vyřídíme a vzniklou škodu Vám nahradíme bez ohledu na to, kdy se my sami vypořádáme s pojišťovnou viníka.

Jak je to se škodou způsobenou mezi dvěma motorovými vozidly, pokud jedno táhne druhé?

Pokud dojde k vzájemnému poškození vlekoucích se motorových vozidel, škody z povinného ručení hradíme.

Majetek

Kde lze ověřit zaplacenost pojistné smlouvy?

Zaplacenost pojistné smlouvy lze ověřit na následujícím odkazu: https://apps.allianz.cz/pro-klienty/zaplacenost-pojistky/

Je nutné ukončit pojištění domácnosti v případě stěhování?

V pojistné smlouvě lze změnit místo pojištění na základě sepsaného změnového formuláře s Vaším obchodním zástupcem.

Jak mohu změnit místo pojištění při získání čísla popisného po kolaudaci nemovitosti?

Změnu je nutné nahlásit písemnou formou s podpisem pojistníka. Žádost je možné zaslat elektronickou formou na emailovou adresu info@allianz.cz nebo poštou na adresu pojišťovny, případně navštívit jakoukoliv pobočku Allianz pojišťovny.

Jakým způsobem je možné podat žádost o ukončení pojistné smlouvy? Co je nutné doložit při ukončení pojistné smlouvy z důvodu prodeje nemovitosti či bytu?

Pojistnou smlouvu je možné ukončit pouze na základě podepsané písemné žádosti pojistníka. Žádost je možné zaslat elektronickou formou na emailovou adresu info@allianz.cz nebo poštou na adresu pojišťovny, případně navštívit jakoukoliv pobočku Allianz pojišťovny. K výpovědi je nutné doložit kopii kupní smlouvy nebo výpis z katastru nemovitostí, případně protokol o předání bytu.

Jak rozeznám, co je domácnost a co budova?

Budova je Váš nemovitý majetek, tj. rodinný dům nebo byt (stěny, podlahy aj.), domácnost je vše movité, co se nachází vevnitř domu nebo bytu (nábytek, elektronika aj.).

Co vše znamená pojem „Velká hrozba“?

Velká hrozba zahrnuje souhrn nejzávažnějších rizik, jako jsou požár, výbuch, úder blesku, pád letadla, kouř, pád předmětů, vichřice, krupobití, zemětřesení, náraz vozidla, sesuv a rázová vlna.

Jsou pojištěny i věci, které jsem si zapůjčil nebo mám např. doneseny domů z práce?

Elektronika a optika k výkonu povolání je pojištěna automaticky bez limitu (např. pracovní notebook). Pojištěny jsou i jiné zapůjčené věci, které užívám pro svoji potřebu (televize, vybavení pronajatého bytu apod.). Zapůjčené věci lze pojistit i v rámci pojištění odpovědnosti do limitu 10 tis. Kč na pojistný rok.

Co vše zahrnuje pojištění domácnosti?

Veškeré movité vybavení Vašeho bytu nebo rodinného domu včetně věcí uložených ve vedlejším prostoru (garáž, sklep,…), kromě toho k ní můžete přidat stavební součásti, což jsou zabudované stavební prvky (např. vestavěná skříň, mezistěny aj.).

Je v domácnosti pojištěna i kuchyňská linka?

Ano, kuchyňská linka může být součástí jak pojištění budovy, tak i domácnosti.

Jak při likvidaci doložím, co vše jsem v domácnosti měl?

Účtenkami, fotodokumentací, záručními listy, znaleckými posudky nebo čestným prohlášením.

Penze

Jak můžu převést staré penzijní připojištění na nové doplňkové penzijní spoření?

Pro převod stačí navštívit naši pobočku. Převod je možný pouze v rámci jedné penzijní společnosti. Pokud chcete převést prostředky jinam, je třeba nejdřív převést staré penzijní připojištění na nové doplňkové penzijní spoření a teprve to poté převést do jiné společnosti.

Co mi převod starého penzijní připojištění na nové doplňkové penzijní spoření přinese a o co přijdu?

Převodem získáte především vyšší potenciál možného zhodnocení Vašich vkladů a možnost výplaty formou penze na určitou dobu a případně i tzv. „předdůchod“. Naopak ztratíte garanci toho, že v rámci investování Vaše prostředky nikdy neklesnou pod zaplacenou hodnotu, a dále přijdete o možnost využít výsluhovou penzi.

Co mám udělat, abych čerpal státní příspěvek?

Státní příspěvek dostanete za měsíce, na které máte zaplacenou a současně sjednanou částku aspoň 300 Kč. K té náleží příspěvek státu 90 Kč. Nejvyšší státní příspěvek 230 Kč získáte při platbě aspoň 1 000 Kč v daném měsíci.

Jakým způsobem se mohou naspořené prostředky vyplácet? Jaký je rozdíl mezi jednorázovým vyrovnáním a penzí?

Jak už název napovídá, při jednorázovém vyrovnání dostanete všechny prostředky najednou, s daní 15 % z výnosů a příspěvků zaměstnavatele. Při vyrovnání prostřednictvím penze budete dostávat výplatu v pravidelných sjednaných splátkách, a to po dobu určenou Vaším penzijním plánem. Danění závisí na délce výplaty, např. u doživotní penze se nedaní nic a tam, kde penzijní plán umožňuje výplatu na přesně stanovenou dobu, se při době kratší než 10 let daní pouze výnosy.

Kdy mi přijde roční výpis penzijního připojištění?

Roční výpisy posíláme po jednání valné hromady Allianz penzijní společnosti, což bývá zpravidla počátkem května. 

Co je výsluhová penze?

Výsluhová penze znamená, že pokud ji máte sjednanou, tak si po15 letech započtené pojištěné doby můžete vybrat prostředky naspořené pro tuto penzi (v některém případě až polovinu peněz), vč. příspěvků zaměstnavatele a výnosů. Formy výběru jsou různé a podle toho se také vybrané prostředky daní – např. pokud zvolíte jednorázovou výplatu, zdaníme při jejím vyplacení 15 % výnosy a příspěvky zaměstnavatele. Detaily naleznete ve Vašem penzijním plánu.

Co mám dělat, když mi zaměstnavatel chce přispívat více/méně?

Pokud Vám doteď nic nepřispíval, je třeba na některé z našich poboček sepsat oznámení o sjednání příspěvku zaměstnavatele. Jako výši příspěvku můžete uvést konkrétní částkou, ale pak je při změně výše třeba nám to oznámit. Proto je nejvhodnější uvést výši jako tzv. proměnnou, kdy zaměstnavatel může posílat příspěvky libovolně kdykoliv a v jakékoliv výši.

Kolik musím přispívat, abych dostal maximální daňový odpočet?

Pro maximální odpočet lze využít až 24 000 Kč za rok, konkrétně tu částku, která je na daný měsíc zaplacena a současně sjednaná nad 1 000 Kč. Pokud tedy budete přispívat 3 000 Kč měsíčně po celý rok, bude částka započitatelná do daní maximální (24 000 Kč ročně) a když budete platit víc, daňový odpočet se už nezvýší. Pro zjednodušení je vhodné si sjednat bezplatnou službu Daňový automat, která umožňuje platit částky nepravidelně, a na konci roku provedeme přepočet, aby se daňové výhody maximalizovaly.

Co znamená služba Daňový automat?

Standardně pro získání maximálního daňového odpočtu musíte buď každý měsíc po celý rok platit 3 000 Kč, nebo je možné si kdykoliv doplatit potřebnou částku. Při doplatku nám však musíte vždy toto mimořádné navýšení písemně oznámit. Se službou Daňový automat povinnost nahlašování odpadá, neboť tato služba na prosinec provede přepočet tak, že dosáhnete maximální daňové odpočty podle zaplacených příspěvků.

Jakým způsobem je možné podat žádost o ukončení smlouvy?

Vaši žádost nám zašlete poštou na naši adresu nebo můžete navštívit některou z našich poboček. Pokud budete posílat žádost poštou, je třeba, aby byl Váš podpis úředně ověřený.

Život

Co všechno hradíme z připojištění pro případ hospitalizace?

Pokud máte sjednáno připojištění pro případ hospitalizace, zaplatíme Vám sjednanou denní dávku za každou půlnoc, kterou strávíte v nemocnici, a to až za 730 půlnocí. Pokud budete v nemocnici déle než 90 půlnocí nebo budete na oddělení ARO či JIP, plnění může být ještě vyšší.

Jak je to s rizikovým těhotenstvím u pojištění pracovní neschopnosti?

U pojištění Allianz ŽIVOT za jakékoliv události spojené s těhotenstvím nic neplatíme až do osmi měsíců od počátku připojištění. Poté platíme pouze za události, kdy jsou obtíže vedoucí k pracovní neschopnosti doložené vyšetřením provedeným objektivními vyšetřovacími metodami (laboratorními, zobrazovacími apod.) jako nemoc. I u těchto událostí však mohou existovat další omezení.

Jak funguje plnění u připojištění PRO boj s rakovinou?

Pojistné plnění poskytneme pojištěnému, pokud mu je diagnostikováno zhoubné nádorové onemocnění. Podle způsobu léčby a vývoje onemocnění vyplatíme odpovídající část pojistné částky.

Jak funguje plnění u pojištění závažných nemocí?

Pojistné plnění poskytneme pojištěnému, pokud mu je během trvání připojištění stanovena diagnóza uvedená v seznamu závažných onemocnění, který je součástí Vaší pojistné smlouvy (str.124). Plnění vyplatíme pojištěnému nejdříve po 30 dnech od stanovení diagnózy

Auto

Kde najdu výčet rizikových sportů? A co dělat pokud sport v tabulce od vás nenaleznu?

Odkaz na tabulku sportů naleznete zde, pokud sport nemůžete najít, neváhejte nás kontaktovat telefonicky.

Zaplatil jsem zálohu na pobyt a chtěl bych si pojistit storno poplatky – mohu?

Ano, je to možné nejpozději jeden pracovní den po úhradě zálohy, doplatku nebo celkové ceny cestovní služby. V tentýž den je také nutné uhradit pojistné. Upozorňujeme, že pojištění je se spoluúčasti 20 %.

Pokud zadám cílovou zemi např. Španělsko, bude mi platit pojištění i na země, kterými budu projíždět?

Ano, pojištění bude platit po celé Evropě.

Jde sjednat pojištění i v den odjezdu?

Ano lze, sjednat můžete tentýž den.

Od kdy je cestovní pojištění platné?

Pojištění začíná platit dnem sjednaným v pojistné smlouvě jako počátek pojištění, ne však dříve než okamžikem překročení státní hranice ČR do zahraničí. Podmínkou je zaplacení pojistného.

Platí cestovní pojištění i v zemích, kam MZV nedoporučuje cestovat?

Neplatí, bohužel nemůžeme pojistit cesty do oblastí, které státní, samosprávný či jiný veřejný orgán označil jako válečné nebo životu a zdraví jinak nebezpečné a bylo nedoporučeno do dané oblasti cestovat.

Zaplatíte z odpovědnosti rozbití zapůjčeného skútru na dovolené?

Bohužel nikoliv, u odpovědnosti je vyloučeno používání jakýkoliv motorových vozidel. Proto doporučujeme zkontrolovat, zda půjčovné zahrnuje povinné ručení, případně i havarijní pojištění.

Máte nějaký dotaz?

Ozvěte se Jénemu

Rychlý kontakt